Kanske handlar ditt liv mindre om att bli något/någon och mer om att skala bort de lager som inte är du.
 
Så lyder dagens överskrift ungefär fast på engelska. ❤️ Denna lilla textrad sammanfattar för mig ett otroligt underbart sätt att se på livet och sin tillvaro. ❤️ Jag är så slut på alla krav och måsten som andra presenterar för mig och som jag själv skapar i mitt huvud. För det är ju så det är. Hur jobbigt något blir /är handlar till största del om hur du tänker och tolkar det som hänt. Ta en stund och lyssna på dina tankar. Vad är de influerade av ? Rädslor, normer  något du hört , något du sett, jämförelse ? Det är sjukt lätt att halka dit men jag gör det allt mer sällan faktiskt. Jag har insett att jag mår allra bäst när jag liksom har ett mindset att allt redan är underbart och att det som antyder något annat är fejk. Det är inte på riktigt utan bara historier som mitt huvud kör på repeat..mitt mål i livet är inte längre att bli alla de där sakerna jag trodde var viktigt, häftigt, coolt , nyckeln till framgång och lycka. Nej istället vill jag skala av och skala bort det pålagda jag fått med mig på min 28-åriga livsväg, det som pressar, skaver och kräver. Jag bryr mig inte längre lika mycket om vad som händer och vilka händelser mitt liv kommer innehålla för jag vet att min sanna lycka inte bor utanför mig själv. ❤️ Det mina vänner är jag så tacksam och stolt för att jag åstadkommit.
 
Stor kram ❤️ 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress