My homemade smudge sticks!
 
Hej igen gullon :) 💖 titta vilka underbara smudge sticks jag pysslat och knĂ„pat ihop igĂ„r eftermiddag :) dessa raringar Ă€r gjorda av salvia, rosor, rosmarin, citronmeliss, kanel och sĂ„klart massor av kĂ€rlek. ❀ ❀ 💗
 
För er som inte vet vad dessa raringar kan anvĂ€ndas till ska jag berĂ€tta :) 💖 smudge sticks kan anvĂ€ndas för att rena ditt hem frĂ„n negativa energier, rena kristaller eller dig sjĂ€lv. De kan anvĂ€ndas vid meditation eller till olika ritualer. En anvĂ€nder dem genom att försiktigt brĂ€nna örterna och lĂ„ta röken rena och heela. Beroende pĂ„ vad en vill uppnĂ„ och manifestera vĂ€ljer en specifika vĂ€xter och örter.
 
TÀnkte beskriva egenskaperna hos de örter jag valt :)

 
 
Salvia (sage) Ă€r den ört 🌿 som Ă€r vanlig vad gĂ€ller smudge-ING den anses vara mycket renande och driver ut dĂ„liga energier. 
 
Rosmarin skyddar mot dÄliga energier. 
 
Citronmeliss (hjÀrtans fröjd) minskar oro och stress. 
 
Ros đŸŒč kĂ€rlek 
 
Kanel frÀmjar vÄr kontakt med vÄrt högre jag. 
 
 
LÀngtar till sommaren dÄ jag kan plocka helt vilda örter och blommor till smudge sticks :) om ni vill testa att göra egna sÄ kom ihÄg att lÄta vÀxterna torka innan de anvÀnds annars brinner de inte :) 
 
Kram!!!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress