Mina bästa tips kring hur du lyckas med meditation trots koncentrationssvårigheter
Hej igen underbara vänner! 💖
 
Nu tänkte jag ta upp en enlig mig mycket viktig aspekt vad gäller meditation. Nämligen det många inte står ut med... rastlösheten som såklart smyger sig på när en tagit sig för att meditera 🧘‍♂️ . Jag har som många av er redan vet Adhd av kombinerad typ dvs. Jag har både hyperaktivitet och koncentrationssvårigheter. Vilket nog vissa skulle tro vara en omöjlighet att få till att ligga i en timmes meditation med. Men nej icke då, jag vågar påstå att jag är relativt härdad vad gäller att stå ut med impulser till att vilja strunta i saker och istället för att agera på dem genom att springa, springa 🏃 och fly låter jag dem finnas där. Jag känner känslan av rastlöshet och går in i den ännu djupare.,genom att acceptera den men samtidigt bestämt inte låta den styra mig. Det är det som är medveten närvaro. Att meditera och utöva mindfullness handlar inte om att ändra på något utan att observera allt som stör, lockar och pockar på din uppmärksamhet. Alla kan meditera, du behöver inte några särskilda egenskaper som tex tålamod för att meditera. Du behöver släppa på pressen att behöva "lyckas" med att meditera eller dina tankar om att du inte klarar av att slappna av med det som är.. Det är därför du mediterar för att komma närmare ditt inre och för att kunna acceptera och älska alla delar av dig själv rastlös eller ej. ❤️ Det finns inga rätt fel, och bara genom att  avsätta tiden  till att lyssna till det heliga i dig så sänder du ut massor av signaler till din själ du är redo att lyssna och att våga älska det som är du.
 
Jag vill ge er lite tips på saker som kan hjälpa dig med koncentrationssvårigheter att inte avbryta din meditation i förtid och hur du kan utmana rastlösheten  ❤️ Nedan listar jag några saker som fungerat för mig ❤️ 👇👇👇
 
⭐Lyssna på guidade meditationer på tex youtube - att bli guidad var en absolut nödvändighet för mig då jag började meditera, mitt sinne kunde fokusera på rösten och vägledningen i mycket högre grad än när jag utan guidning satt tyst med mig själv. 
 
⭐ Använd hörlurar 🎧 - det gör att du fångas in i den guidade meditationen otroligt mycket mer än om du skulle lyssna utan dem.
 
⭐ Använd en ögonmask och släck ner i rummet. Ögonmasken ger mig en signal om att fokusera innåt istället för utåt.
 
⭐Lägg en tyngd tex ett yogabolster ovanpå din kropp , det får iaf mig att känna närvaron i kroppen bättre och jag blir jordad och lugn . ❤️ 
 
Det var alla tips för nu 😀 jag önskar dig stort lycka till på din inre resa och har du funderingar, frågor eller bara vill säga hej kan du maila till mig på [email protected]
 
Kram ❤️
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress