Unbox yourself!
 

God morgon magiska läsare! I dag spånar jag vidare på det jag lyfte i gårdagens inlägg lite kort, nämligen känslan jag och säkert ni kan få ibland av att "behöva" välja eller att se sig själv som antingen eller något.. Läs vidare så förstår ni vad jag menar :) 💖

Ibland slås jag av tankar som liksom ” Är det konstigt att jag titulerar mig som yogi och spirituell fast jag också tycker om mode att hänga på Fashionweek tex.” Eller tankar som att jag kanske inte borde variera min stil så mycket och inte lägga ner så mycket tid på skönhet och personlig stil eftersom det kanske rimmar dåligt med att jag uttrycker mig och pratar mycket om den inre resan osv. Hänger ni med?! Det är väll det där om att en har fått med sig nån slags bild av hur en är om en är en yogi respektive modeintresserad eller vad en ska kalla det… Men jag gillar inte dessa boxar människor bygger i samhället, för jag har helt ärligt ingen lust att vara någonting annat än mig själv. Jag Älskar en mängd saker som kanske rimmar dåligt ihop för andra men fuck it!! jag tänker välja och vraka som jag vill av livets goda även om det resulterar i att jag inte nischar in mig på just en grej att bara prata om eller fronta på instagram och blogg. Får jag mindre läsare eller följare pga det så får det va. För det är ju en stående grej som en läser om när det gäller sociala medier, Du behöver ha en nisch så rätt människor hittar dig. Men HALLÅÅÅÅÅ! (ursäkta,haha blir bara lite upprörd) tänk om jag inte har lust att bara posta bilder på min konst, eller på miljövänliga skönhetsprodukter, eller på mig själv i yoga ställningar, eller på inredning, eller på gulliga katter, ja the list goes on.. För inget av detta är ju liksom det enda jag gillar.

Nej, en mer autentisk och komplex beskrivning skulle kunna se ut ungefär såhär:

Jag heter Stina och är en själslig varelse som är på besök på jorden. Jag älskar att strössla glitter runt om mig men också att bada och måla kladdigt med färg. Jag tror att alla människor har en inneboende ljuskälla som bara väntar på att bli upptäckt och förverkligad. Jag tycker mycket om Paris och att handla secondhand. På fritiden plockar jag blommor, köper kaffelattes, yogar, shoppar eller laddar mina kristaller. Varje fredag lägger jag en sheetmask eftersom att jag älskar och är intresserad av hudvård. Ibland slösar jag med mina pengar och får dåligt samvete. Jag äter kött och älskar att göra gröna smoothies på spirulina och spenat. Egentid är otroligt viktigt för mig men jag hatar att vara ensam. Jag är Vattumannen i Solen och Scorpionen i Månen. Jag ogillar smalltalk och läser hellre böcker än att titta på tv. Jag ber till universum om guidning och jag läser till förskollärare på universitetet. Ibland mår jag riktigt dåligt och undrar vad meningen med allt är och ibland är jag fullkomligt hög på livet. Jag har adhd men kan fokusera bättre än någon annan när jag får ägna mig åt det jag älskar. Jag har OCD men mina saker och prylar är kaos vilket inte bekommer mig. Jag är bra på att formulera mig i skrift men skiter i om jag stavar fel.

Livet är komplext and so are we, Det är dags att börja se och hedra det både i samhället i stort och framförallt på sociala medier.

Stor kram från mig som väljer att vara och leva äkta och virra runt utanför boxarna… skitläskigt och förvirrande men också helt fantastiskt och Magiskt!<3 Come and join me!

 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress