Så åstadkommer jag inre balans
 
Underbara, underbara ni ❤️ idag vill jag dela med mig av 5 saker jag gör för att behålla och fokusera på min inre balans. Vissa av sakerna gör jag dagligen och andra när jag har tid på helgen :)
 
Till att börja med vill jag definiera vad inre balans betyder för mig, så ni får veta vad det är jag relaterar till när jag skriver detta inlägg. ❤️ Inre balans för mig uppstår när jag befinner mig i linje med mitt hjärtas röst, önskningar och frekvens. Lite som att ratta in rätt radiokanal är det att tuna in i hjärtats frekvens. För att kunna upprätthålla inrebalans/hjärtfrekvensen så behöver jag konstant och ihållande påminnelser om att jag lever/vill leva och agerar/vill agera utifrån ett högre medvetande. Där börjar vi tänker jag! 💖
 
Påminnelser om att agera och vara kärlek 
Som ni och jag vet är det fruktansvärt lätt att halka in i negativa tankemönster och låta rädslor ta överhand. Därför behöver jag /du veta hur vi tar oss där ifrån. Svaret ligger i att trotsa rädslan och tankarna inte i att försöka förgöra dem. ❤️ Detta är ett tufft jobb att göra men det är det som will set You free. ❤️Om rädslan styr ditt liv så till den grad att du påverkas mkt negativt Ta hjälp av psykolog, det har jag gjort. ❤️ Nu till hur jag påminner mig. Varje gång en negativ och dömande tanke dyker upp så försöker jag observera den, och se den för vad den är, dvs. en sammansatt illusion av gamla mönster ihopkopplade med gamla känslor som agerar filter på nuet. (hoppas det var begripligt) enkelt uttryckt den speglar inte sanningen och härstammar från inlärda beteendemönster och tidigare upplevelser. Jag ser alltså till att observera istället för att agera och fastna. Därefter påminner jag mig om vad som är sant för mig. Vilket är att se kärlek som den enda sanningen. Att det inte går att kontrollera livet och att jag alltid i varje situation kan välja att se på det so. Händer med kärlek som ett filter. 
 
Affirmationer 
Jag påminner mig om ett högre medvetande också genom mina affirmationskort. ❤️ De bästa är från The universe has your back carddeck och öppnar verkligen upp ens mind och utvecklar en att se lösningar och kärlek istället för problem. 
 
Studera naturen och mina kristaller 
Jag blir också påmind om att välja kärlek och balans genom att medvetet studera blommor och kristaller tex. Dessa vackra ting har inga bekymmer, ingen rädsla och är vackra, fridfulla och enastående endå. För mig symboliserar det frihet från prestation, stress och måsten. Vi är kärlek. Vi behöver inte göra eller vara någonting förutom närvarande i nuet. ❤️ 
 
Meditation och återhämtning 
Jag mediterar varje dag, för att jag ska orka med vardagar med jobb eller skola så behöver min hjärna tystas ner och mitt psyke återhämta sig. 
 
Playfulness
Jag skapar, uttrycker mig själv och leker mycket med färg och form. Detta är en enorm avkoppling och det absolut bästa sättet att bara få vara hur som helst, vill jag kasta färg på papper gör jag det, vill jag strössla glitter i hela ansiktet gör jag det haha go crazy var inte så seriös bara lek och lev !!! 
 
One last Word , agera utifrån en högre nivå av förståelse och medvetande, påminn dig om vad som På riktigt är sant utifrån din livsfilosofi/tro och lek och skapa !!! Där hittar jag min hjärtfrekvens och inre balans  ❤️ 
 
Lycka till med din ! 💖 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress