Best ways to use your pain for an spiritual awakening!
 
Älskade vänner! Idag ska jag ge mina bästa tips på hur du/vi/ni kan uppleva mer flow och kreativitet i livet. För att vara lyckliga är jag helt övertygad om att du och jag behöver rensa våran to do list och istället applicera ett mindset av "to do less". För i tystnad och stillhet hittar vi vår kärna och glöd. Stillheten och lyssnandet/varandet är platsen att återhämta sig och upptäcka/återupptäcka sig själv, sin längtan och sin gnista. För många har denna gnista dolts sedan länge tillbaka, den har dolts av kraven, överstimulansen, depressionen, ångesten eller av en annan människa. Det fina i detta är dock att den inte gått förlorad oavsätt vad som hänt i din livssituation, jag repeterar oavsätt vad, japp hur hemskt det än var eller känts. Det enda du behöver göra till att börja med för att hitta gnistan är att ta ett aktivt beslut och lyssna efter dess viskningar. Isället för att gräva djupare och stanna i det sår som skapats inom dig behöver du ta ett aktivt beslut att använda din sorg/smärta/psykiska ohälsa/ Sjukdom/ svåra barndom etc. som bränsle åt att vakna och skifta fokus. Upptäck hur mycket tid som du spenderar på att älta ditt sår och din smärta helt i onödan eller föresten helt i onödan är det inte det är värre än så för det matar en offerroll, hat, besvikelse, och blockerar allt ljus från att göra entre i ditt liv. Genom att bete dig och mata dig själv med detta kommer du aldrig hitta kärleken hur mycket du än letar och ännu mindre blir du lycklig. Att se dig själv som ett offer för hemskheter hjälper dig inte hur mycket du än tycker att andra eller något orsakat din smärta det ger den eller det bara mer makt över dig. Du är ostoppbar, gudomlig och värd att vara i kontakt med kärleken. Det kanske känns som att andra har orsakat dig den smärta du känner men faktum är att det i mångt och mycket är du själv som orsakar största delen av den. Händelsen i sig kan ha varit fruktansvärt smärtsam och obehaglig det säger jag inget om , men genom att ge bränsle till olyckan är det du själv som håller den vid liv, jag vet, det suger, är förbannat jobbigt, rent ut av provocerande kanske att höra och helt galet svårt, men det går att vända sitt fokus och sitt mindset och vad gäller detta kan du faktiskt dra fördel av det som smärtar. För lever du ett rätt mediokert och okej liv utan märkbara toppar och dalar finns risken att du aldrig får uppleva hur pass lycklig du skulle kunnat vara. Har du verkligen varit på botten och upplevt en avgrund så djup av smärta du inte kunnat hantera har du en hel del styrka och mod att använda dig av för att åstakomma ett uppvaknande eller ett autentiskt lyckligt liv, levt utifrån dina innersta önskningar. Hur amazing är inte det så nu ska vi använda vår skugga/smärta/sår och resa oss så mycket starkare och strålande som aldrig förr. Vi sår kärlek i de sår vår skugga rivit upp i oss. Nedan följer några tips och övningar för att börja så kärleksfrön. Kom ihåg att det dock kan svida rejält, men i slutändan är det/kommer det vara såååå värt det. HEJJA OSS!!<3
 
Meditera och Skriv

Avsätt tid varje dag till att meditera, jag rekommenderar minst 20 min /dag men 10 är mycket bättre än ingenting :) Vi tar olika lång tid på oss för att hitta in till vår kärna och släppa taget om tankar och omvärlden, eftersom jag har koncentrationssvårigheter behöver jag minst 40 min innan jag verkligen hittar ett lugn och surret i huvudet lagt sig, ibland till och med längre tid. Testa dig fram , men pressa inte dig själv. Det allra viktigaste är kontinuitet varje dag i en månads tid minst behövs för att du ska märka resultat. Efter din meditation ha en antekningsbok till hands och skriv ner allt du kände och upplevde under meditationen, känslor, om du såg något, hörde något eller upplevde något, tänk inte efter för mycket utan bara skriv. Släpp taget. Tricket är att inte styra, pressa fram eller sträva efter något speciellt. Bara var och upplev låt pennan flöda över pappret. Vid kontinuerlig practice finns goda chanser till ett kreativt flöde som kan hjälpa dig otroligt mycket med att komma i kontakt med ditt autentiska och grundade jag. I meditationen lär du dig nämligen att släppa kontroll och då blommar annat upp. Bli inte rädd vad som än händer allt behöver få komma upp både mörker och ljus - vi alla har båda delarna.

Skapande
Skriv, klipp, klistra, jobba med lera, designa, författa, snickra, plantera, fotografera, rita, måla, vik, riv, go bananas, baka, dekorera, dansa, spela gitarr, blogga, inred, tillverka smycken, inred en krafplats/altare, klä om möbler, sy, brodera, gör kristallnät, Malas, gör tavlor, torka blommor, måla med henna, klä dig uttrycksfullt, läs böcker, skriv tacksamhetslistor, tapetsera, tillverka din egen hudvård, yoga, arrangera blomsterbketter, koka flädersaft, laga mat, papier maché, gör visionboards, dreja, planera, spela teater, drama, illustrera, etc.

Att skapa är att leva, ge uttryck för dina känslor och önskningar med hjälp av material, kom ihåg det behöver inte bli normativt "snyggt" Bara platt och uttryckslöst då (enligt mig) Skapa inte för resultatet utan för att njuta och bearbeta genom processen. 
 
Kreativitet är också att ge blats åt nya tankebanor och bjuda in andra perspektiv på livet. Läs böcker om personligutveckling, andlighet och biografier. Eller såklart vad du vill. Det viktiga är att det talar till dig.

Vistas i naturen och utomhus
Naturen ger oss engergi och knyter oss närmare vårt ursprung vilket ger oss trygghet och lugn. Åk till havet och studera vågorna, promenera i skogen eller plocka blommor och snäckor.

Fysisk aktivitet
Att röra på oss mår vi bra av, och är vi gjorda för. spring, klättra, yoga, dansa, börja träna boxning, cykla, prommenera, simma eller vad som helst  du tycker är kul! Att kombinera träning/ aktivitet med att vistas ute är extra bra såklart!

Ät bra mat
Minska ner på socker och ät mer vegitariskt. Kroppen mår bra av grönt och skönt!

Rensa i din umgängeskrets
I know... Detta är inte lätt, men du behöver faktiskt sätta dig själv först och börja fundera på vilka människor som ger dig energi och vilka som kräver och suger ur din livsgnista och glöd. Jag har under en stor del av mitt liv haft väldigt många otroligt nära vänner men en dag kände jag bara att jag inte orkar vara bästisbästis med någon längre, Att jag egentligen inte har ett stort behov av att umgås med människor hela tiden att jag hellre mediterar en fredagskväll än festar med vänner. Jag mår mycket bättre av att träffa vänner och bekanta mer sällan än förut. Och det har varit en otroligt viktig del av att våga sätta mig själv i första hand på denna fronten för att jag genom detta upptäckt att jag är långt ifrån den personen jag hela tiden trott att jag varit tidigare då jag mått mycket sämre.
 
Dölj inte din sanning
För att älska dig själv behöver du våga vara autentisk. Dvs våga vara öppen med vad du tror på och vad du vill, om du döljer tex. din spirituella sida eller din sjukdom för att du är rädd att andra ska dömma dig så säger du samtidigt till dig själv att du är "fel" Så you go girl! våga vara 100 dig själv, så kommer ditt crew och dina människor hitta dig och dras till dig!
 
Puss och kram!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress