Så gör du en riktig fuck it - ritual!
 
 
Hej vänner!! Imorse gjorde jag en riktig fuck it - ritual och brände upp en hel bunt med papper där jag skrivit sådant jag vill släppa taget om men också dagboksanteckningar från när jag mådde riktigt dåligt oh innan jag fick rätt hjälp för mina psykiska besvär. Jag tänkte dela med mig av ritualen för att inspirera er till att göra en liknande. Vi börjar med vad jag hade med mig och vad du behöver inför ritualen. 
 
Du behöver :
 
🔥De papper eller dyl du vill släppa taget om  (slå in dem i ett litet paket.) 
🔥 En salviabunt 
🔥 En palo santo stick
🔥 Tändstickor /tändare
🔥 Kristaller
🔥 Anteckningsbok och ✒ penna 
🔥 Oracle cards 
 
Först behöver du hitta en lämplig plats att utföra ritualen på. Jag höll till vid vattnet och vid en eldstad för det kändes säkrast och för att älskar vatten, blir så lugn och harmonisk där. ❤️ 
 
Jag började med att rena mina kristaller i sjön och satt och andades och bara fokusera på att vara närvarande  ❤️ 
Salvia bunten satte jag på paketet för att jag ville att papperna skulle eldas upp och samtidigt renas och för att jag liksom ville sluta fred med det jobbiga. 
 
Sen blev det dags att fjutta på och se hela processen av att så mycket ångest gå upp i rök. Det var minst sagt en befriande känsla och jag började att gråta för att jag tänkte på vilken otrolig resa jag gjort och av stolthet inför mig själv. Eld Är så otroligt kraftfullt och hjälper verkligen oss att släppa taget om det som inte gynnar oss längre.
När hela paketet bokstavligen gått upp i rök skrev jag helt utan att tänka en hel sida i mitt anteckningsblock om hur jag känner och vad som väcktes och bearbetades i mig! Viktigt steg i processen. ❤️
Sedan slöt jag ögonen och andades in ny energi tillsammans med två kristallstavar i vardera hand. En rökkvarts för ytterligare hjälp att släppa tager och en tourmaline kvarts för att balansera det ljusa med min skuggsida. Detta är något jag verkligen rekommenderar om ni bär på ångest och smärta ni verkligen behöver släppa taget om !!! Till sist svepte jag palo santo över eldstaden och mig själv för att rena allt och gå vidare och drog ett kort ur the feel good carddeck som en possitiv nystart!
 
För mig passade det extra bra nu eftersom det är avtagande måne nu att innan nymånen den 5 maj göra mig av med det gamla för att vid nymånen sätta en intention om kommande måncykel.
 
Det var allt och jag vill verkligen peppa er till att våga göra en ritual tror verkligen ni skulle gilla det! 💖 
 
Stor kram ❤️ /Stina 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress