Meditation på olika sätt
 
Måndag och en helt ny vecka framför oss och dags att se över schemat och VIKTIGASTE av allt planera in tid för yoga/återhämtning /vila /kreativitet/fysisk aktivitet, dessa sysslor är grunden till att jag ska må bra under veckorna och viktigast av allt att göra plats för då jag planerar veckan. ❤️ för utan dessa aktiviteter skulle jag aldrig orka med skolan och alla måsten som kommer med att vara människa i detta samhället och då menar jag allt från att betala räkningar till att vara social med andra...
 
Jag tar mig tiden till detta och kompromissar inte bort de sysslor och ritualer jag mår bra av för jag vet att om jag inte får skapa , yoga eller gå på mina prommenixar så funkar inte det andra. Förut lyssnade jag inte på min kropp vilket resulterade i att jag körde slut på mig själv för att jag hela tiden trodde att jag behövde vara överallt för att inte "missa" saker, tillslut var jag så utmattad att jag mådde illa av trötthet. Och nu i efterhand har jag förstått att de saker jag strävade efter att hinna med egentligen inte ens var mina egna önskemål, den insikten har förändrat hela mitt liv  ❤️ idag kan jag skilja på känslor som bottnar i tidigare dysfunktionella och invanda mönster  vilka har sitt ursprung i rädsla, press, borden och inbillade måsten. Till skilldnad från min autentiska och äkta röst som har sina rötter i mitt hjärta ❤️ idag lever jag mitt liv i mycket större grad istället för att agera och reagera på de primitiva reaktioner som ibland blossar upp. Det är inte lätt men så värt allt det hårda jobb som jag lagt ner :)
 
Vet ni vad jag tänkte på idag? 💖 jag tänkte på att meditation inte bara behöver göras enligt den klassiska varianten med slutna ögon sittande eller liggande. Att meditera innebär för mig att utföra något som får mig att komma in i ett tillstånd av flow och vara i samklang med livet själv, helt närvarande*:)  när jag gör saker som försätter mig i ett sådant tillstånd så mediterar jag vilket resulter i glädje, frihetkänsla,   aptit på livet och ännu mer kreativitet och energi. 
 
Så jag mediterar när jag är kreativ och skapar med mina händer och olika verktyg, jag mediterar när jag tillverkar badbomber, när jag går i skogen och lyssnar på fågelsång, när jag yogar och när jag rider. ❤️ hur det ser ut för mig behöver inte betyda att du hamnar i flow av samma anledning eller vid samma aktiviteter :) 
 
Skulle vara så kul att höra vilka aktiviteter som just du upplever som meditation 🔮 🙏 posta en kommentar  och berätta! 
 
Puss och kram ❤️ 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress