Tourmaline quartz!
 
Hej alla magiska kristall intresserade läsare! 💖 Idag vill jag presentera min nyaste diamant i kristall familjen jag har hemma hos mig 😁 hennes namn är tourmaline quartz och hon fick följa med mig från harmoniexpo som jag var på i lördags. Kristaller som tillhör de mer sällsynta och exklusiva sorterna innefattar denna skönhet, detta för att det är totalt två kraftfulla mineral i stenen som Helhet. ❤️ Svart tourmaline och bergskristall. Jag har länge varit på jakt efter en sådan här sten pga dess otroligt starka och vibrerande energi frekvens. Denna sten sägs ha egenskaper av både grundande, lugnande och harmoniska egenskaper (tourmaline) men även av ett klart seende och ett högre medvetande (bergskristall) . Kristallen sägs även kunna hjälpa dig att heela destruktiva blockeringar sedan tidigare trauman och hjälpa dig att stå stark i din nya frekvens.
 
Spännande va ❓ 😍 hittills har jag endast mediterat med stenen och jag har så svårt att släppa den efteråt så ibland har jag somnat med den i min hand. När jag vaknar är den stekhet och då vet jag att den har jobbat med min energi ⛮ 😍 så sugen på att testa n ritual där den får agera mittpunkt i tex en mandala eller kristallnät. Tror att den kan hjälpa mig att manifestera god hälsa och värdefulla i sikter. ❤️ 
 
Vilken kristall dras du till? Och vilka egenskaper skulle du vilja att en kristall skulle ha? Tell me! 💖
 
Kram ❤️ 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress