Horoskop - Du är så mycket mer än ditt soltecken!
Hej fantastiska läsare! Idag tänkte jag bjuda på en liten introduktion av mina nyförvärvade kunskaper vad gäller Astrologi och Horoscop. Jag har nämligen fått upp ögonen för detta rejält efter att jag varit på en astro-cirkel där bland annat en astrolog närvarade :D ( Ingen mindre än Astro Alvis var det, dessutom!) Jag har därefter gjort en hel del reserch på mitt eget personliga horoscop och min birthchart (karta över stjärnhimlen så som den såg ut exakt de ögonblick jag föddes) och herre jisses vad jag känner igen mig i princip alla aspekter jag lyckats bena ut hittills, det är galet att läsa om sig själv, sitt känsloliv, sin sociala mask och verkligen få känslan av att det resonerar något så otroligt. Ett horoscop har jag förstått nu är en astrologiskkarta som beskriver en individs liv och person utifrån hur stjärnhimlen såg ut geografiskt då hen föds. Men vi ska inte nörda allt för mycket i just det utan istället fokusera på de olika aspekter varje enskilld individs horoscop innehåller. 
 
Ditt Soltecken- I vilket stjärntecken solen stod då du föddes.
Ditt soltecken är det tecken som de flesta känner till, alltså stjärntecknet för den månad du är född i. Det beskriver en hel del av din personlighet och hur du fungerar i olika sammanhang men lååååååångt ifrån allt. Nej, nej. Ditt soltecken representerar följande aspekter: Ditt ego, den du på utsidan verkar vara, viljestyrka och hur du framställer dig själv inför andra.

Mitt Soltecken är Vattumannen vilket indikerar på att jag är kunskapssökande, ifrågasättande av normativa uppfattningar, att frihet är oerhört viktigt för mig, att jag brinner för människors rättigheter och humanism, är uppfinningsrik och har en stark känsla av personligintegritet, samt stormtrivs då jag får uppmärksamhet och får vara i centrum haha. (såklart finns det mer att fördjupa sig i)
 
Ditt Måntecken- I vilket stjärtecken månen stod då du föddes
Ditt måntecken beskriver ditt känsloliv och dina omedvetna reaktionsmönster men även din själ. Det ger en indikation om hur du visar dina känslor om du är introvert eller extrovert i ditt uttryck av känslorna, vad du behöver för att må bra innuti på ett djupare plan mm. 

Mitt Måntecken är Skorpionen  vilket härleder till starka och stormiga känslor innuti, känslor som är svåra att förstå och bli av med. Skorpionen känner mycket och väldigt intensivt samt är adlig och har lätt att känna av andra människors energier och mående.
 
Din Ascendent- Din sociala mask
Ascendenten beskriver din persona dvs den du verkar vara utåt sätt.
(för att ta reda på din ascendent behöver du veta exakt födelseort, och klockslag då du föddes)

Min Ascendent är även den skorpionen vilket innebär en för omgivningen lite mystisk och svårtolkad persona, personer med skorpionen som ascendent är mycket komplexa i sin karaktär, de utstrålar djupsinninghet och en dold viljestyrka, intresserar sig för att läsa mellan raderna och har starka känslobottnar. 


Så spännande tycker jag detta är!!! Och detta mina vänner är bara ett skrap på ytan av mitt horoskop. Astrologin och horoskopet döljer en hel vetenskap, men en får ta lite i taget....<3
vill du ta reda på Måntecken och din ascendent? Isåfall gå in här
ock fyll i dina födelsedata! Men såklart för allra bäst resultat så anlita en astrolog ;)

To be continued..
Kram!
 
 
( Me while meditating under the fullmoon in aquarius)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress