Recept på supergoda och nyttiga müslibars!
Hej babes  💖 kul att så många spanat in förra inlägget om hur man håller motivationen uppe och yes jag medger att jag glömde en punkt, nämligen mellanmål  💖 därför kompenserar jag nu med ett ursmarrigt recept på hemmagjorda müslibars! Jag är nämligen expert på att klockan 14 tiden en skoldag slinka in på pressbyrån och köpa gotta... Men det är både dyrt och onyttigt därför bestämde jag mig för att göra egna nyttiga müslibars, vilket både blir billigare och bättre för hälsan! 💖
 
 
Yes, då kör vi! Du behöver cashewnötter, chiafrön, müsli utan tillsatt socker, en burk ecologiskt jordnötssmör, torkade plommon ca 1 näve, samt 2 chokladkakor av 70%ig mörk choklad.
 
Klipp eller skär plommonen i mindre bitar och häll alla torra ingredienserna förutom chokladen i en stor bunke.
Arbeta ihop alltsammans med händerna och ta sen fram en plåt med bakplåtspapper.
 
Bred ut blandningen på plåten med bakplåtspapper och platta till så den blir slät och sammansatt. Smält chokladen i micron  det går fort så se till att den inte bränns. Häll den smälta chokladen ovanpå de andra tillplattade ingredienserna och bred ut den så den täcker hela plåten. Sätt sen in hela kalaset i kylskåpet och vänta med att skära upp dina bars tills chokladen stelnat. ❤️
 
Sååå sjukt goda och relativt lätta att göra! 💖 Lycka till!!! 🌟 ⭐ ✨ 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress